Geçtiğimiz günlerde İngiltere'de yapılan bir araştırma sonucuna göre, işverenlerin yüzde 53'ü, doğru adayı bulmak için arama motoruyla beraber Facebook, LinkedIn, blog ve Twitter gibi sosyal iletişim sitelerini kullanıyor.
Geçtiğimiz yıl sonunda tamamlanan ve toplam 450 işverenin katıldığı araştırmada işverenlerin yüzde 12'si bundan sonraki süreçlerde de aday ararken sosyal iletişim sitelerini kullanmayı planladıklarını dile getirdi.
Anket sonuçlarına göre işverenlerin yüzde 43'ü arama motorunu kullanırken; yüzde 12'si Facebook ve LinkedIn'i, yüzde 3'ü blogları, yüzde 4'ü ise Twitter'ı takip ettiklerini belirtti.
Adaylarını Facebook ve benzeri sosyal iletişim sitelerinde araştıran işverenlerin yüzde 43'ü, sitelerde adaylarla ilgili olumsuz içeriklerden dolayı adayları işe almamayı tercih ettiler. Bunun yanı sıra işverenlerin yüzde 48'i çalışanlarını, bu gibi sitelerde iş yeri ve/veya iş arkadaşları hakkındaki özel bilgileri paylaşmasından dolayı işten çıkarma yoluna gitti.
Araştırmada, sanal ortamda araştırılarak işe alınmayan adayların alınmama nedenleri arasında ilk sırada yüzde 38 ile kişisel özellikleri hakkında yalan söylemeleri geliyor. Bunu yüzde 31 ile zayıf iletişim yeteneklerinine sahip olmaları, yüzde 13 ile ırk ve cins ayrımı yapmaları, yüzde 10 ile de alkol ve uyuşturucu alışkanlığına sahip olmaları takip ediyor.
;