outplacement (yeniden yerleştirme) hakkında bilmeniz gerekenler
İşten çıkarmalarla karşı karşıya kalındığında, hiçbir kuruluş değerli çalışanlarını kaybetmek istemez. Önde gelen işverenler, etkilenen bireylerin başarılı bir geçiş süreci yaşamalarının ne kadar önemli olduğunun farkındadır. İnsan odaklı değerlere sahip, empati kurabilen işverenler, işten ayrılan çalışanlarının bir sonraki rollerine kendi başlarına olduğundan çok daha hızlı ulaşabilmeleri için outplacement (yeniden yerleştirme) hizmetleri sunar.
İşten çıkarma ya da iş gücü yeniden yapılanmasının ardından, outplacement hizmetleri çalışanlara hiçbir maliyet olmadan sağlanır. Bu hizmetler; güncellenmiş özgeçmiş ve sosyal medya profilleri, kişiselleştirilmiş kariyer koçluğu ve son derece hedefli iş fırsatları sunar.
3- şirketler outplacement hizmetlerinden nasıl fayda sağlar?
Outplacement hizmetleri, işten çıkarmaların yaratacağı olumsuz etkilerle karşılaştığınızda ilk savunma hattınız olabilir. Aynı zamanda, işler yolundayken bile çalışanlarınıza değer verdiğinizi göstermenin etkili yollarından biridir.
Outplacement’ın şirketinize uzun vadeli katkıları vardır:
- İtibarınızı güçlendirir,
- Nitelikli yetenekleri çekme ve elde tutma kapasitenizi artırır,
- Gelecekteki iş başarınıza sağlam bir zemin hazırlar.
Kısacası, çalışanlarınıza vedanızı nasıl yaptığınız, markanızı nasıl inşa ettiğinizin önemli bir parçasıdır.
-
işveren markanızı koruyun
Bir çalışanı geçiş sürecinde desteklediğinizde, şirketiniz hakkında olumlu duygular yaratmak için bir fırsat doğar. Çalışanın sizinle olan yolculuğunun önemli bir parçası, şirketten ayrılış sürecidir.
İşten çıkarmalar ya da görev sonlandırmaları söz konusu olduğunda, işe alım sırasında verdiğiniz marka sözünün, çalışan yaşam döngüsünün her aşamasında geçerli olduğundan emin olmalısınız. Outplacement hizmetlerinin sunduğu güçlü kaynaklar, şirketinizdeki tüm çalışan deneyimine katkı sağlar — hem ayrılanlara hem de kalanlara.
Unutmayın, olumlu bir işveren markası oluşturmak için harcadığınız tüm çaba, kötü yönetilmiş tek bir işten çıkarma süreciyle yok olabilir.
-
en iyi yetenekleri çekmek ve elde tutmak
Adaylar kariyer seçeneklerini değerlendirirken sadece maaş paketlerine, terfi olanaklarına ve şirketin büyüme potansiyeline değil, aynı zamanda işverenin itibarına da bakar. İnsanların şirketinizden memnuniyetsizlikle ayrılmasına izin vermek, uzun vadede çok daha büyük kayıplara yol açabilir. İşten çıkarmaları doğru şekilde yönetmek, şirketinizin yetenekler için cazip bir yer olarak kalmasını sağlamada önemli rol oynar.
Outplacement hizmetleri sunmak, özellikle belirsizlik dönemlerinde kalan çalışanların da kendilerini daha güvende hissetmelerini sağlar. Bu da onların başka iş fırsatlarına yönelme ihtimalini azaltır. Çalışanlar, ihtiyaç duyduklarında yanlarında olunacağını bilmenin verdiği güvenle şirkete olan bağlılıklarını korur.
Günümüzde insanlar çalışacakları işverenleri seçerken her zamankinden daha bilinçli davranıyor — ve bu “ilişki ekonomisi”nde iyi işverenler her zaman bir adım önde oluyor.
-
dijital itibarınızı koruyun
Günümüzün dijital dünyasında itibarınız son derece görünür ve erişilebilirdir. İnsanlar özellikle zor zamanlarda, çalışanlarınıza nasıl davrandığınızı merak eder. Hızlı bir internet araması, şirketiniz hakkında insanların ne hissettiğini kolayca ortaya koyar. Üstelik işler kötüye gittiğinde medya bu tür hikâyelere anında ilgi gösterir.
Bir çalışanı nasıl işten çıkardığınız, o kişiyi gelecekte markanızın bir elçisi ya da sert bir eleştirmeni haline getirebilir. Outplacement hizmetlerinin yarattığı pozitif deneyimler, çalışan ayrıldıktan sonra bile markanızı iyi şekilde temsil edecek kişilerin sayısını artırabilir.
> İşten çıkarma sürecinde dijital işveren markanızı doğru yönetin.
-
hukuki sorumluluğu azaltma
Çıkış hizmetleri, negatif geri dönüş fırsatlarını azaltarak hukuki sorumluluğu sınırlamaya yardımcı olur. Bir iş gücü azaltımı (RIF) nedeniyle ortaya çıkabilecek davaların önüne geçmek için sihirli bir çözüm olmasa da, organizasyonlar dikkatli bir planlama yaparak, nitelikli hukuk danışmanları ve diğer uzmanlarla çalışarak ve tüm uygun belgeleri ve süreçleri yerine getirerek sorumluluklarını sınırlayabilirler.
-
rekabetçi tazminat paketleri sağlamak
Rekabetçi bir tazminat paketi, işten çıkarmadan etkilenen çalışanların yeni bir işe kolayca adapte olmalarına yardımcı olan önemli bir fayda unsurudur. Daha fazla çalışan fayda almakta ve birçok organizasyonda uygunluk için gereken kıdem süresi azalmaktadır. Tazminat paketlerine yapılan bu artan odaklanmanın başlıca nedeni, organizasyonların tüm çalışan deneyimini iyileştirmek istemesidir. Bu da çalışan moralini ve verimliliğini artırmanın yanı sıra, işe alım ve çalışan bağlılığını olumlu şekilde etkiler.
-
yeniden yerleştirme desteği almak
Yeniden yerleştirme, işten çıkarmadan önce bir seçenek olarak kullanılabilecek değerli bir iş aracıdır. Resmi yeniden yerleştirme programları, organizasyonların çalışanlara yeni roller bulmalarına yardımcı olmak veya değişen iş ihtiyaçlarına uyum sağlamalarına destek olmak istemesiyle giderek daha yaygın hale gelmektedir. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, işten çıkarma hizmetlerinde kullanılan aynı programlar, yeniden yerleştirme programlarını da geliştirebilir; bu programlar arasında özgeçmiş yazımı ve kariyer koçluğu da yer almaktadır.
> İşverenler, yeniden yerleştirme ve bağlılık inisiyatiflerini benimsiyor.